Tijdens de werving ontstaat een beeld van de toekomst. Een droom. Iedereen is enthousiast om er een succes van te gaan maken. En dan tekent de kandidaat het contract. En wordt het stil. Een gemiste kans om de energie vast te houden.
De eerste 90 dagen blijken cruciaal voor het slagen van nieuwkomers. Workwonders richt deze eerste 90 dagen samen met de organisatie in. Vanuit de organisatie en de kandidaat.
Ik ondersteun organisaties in 3 belangrijke fases. Voor iedere organisatie zal dat er anders uitzien.
Fase I: Inzicht
Hoe verlopen de eerste 90 dagen nu? Workwonders ontwikkelde een scan om de huidige onboarding inzichtelijk te maken. Hoe ervaren nieuwkomers deze fase? Voldoet de organisatie aan de voorwaarden voor goede onboarding en hoe is het georganiseerd? En hoe doet de organisatie het ten opzichte van de externe benchmark?
Op basis van deze scan krijg je een beeld waar de verbetermogelijkheden liggen om de eerste 90 dagen succesvoller in te richten.
Fase II: Programma
Hoe richten we de eerste 90 dagen in? Een goed onboardingsplan loont. Het zorgt ervoor dat de juiste dingen worden gedaan om nieuwkomers snel in hun kracht te zetten. En het voorkomt dat iedereen het wiel opnieuw moet uitvinden bij de komst van een nieuwe collega.
Workwonders adviseert over strategische onboarding en ontwikkelt doelgroepgerichte onboardingsprogramma's. Zodat helder is wat de organisatie gaat doen, hoe dat wordt aangepakt en wanneer dat relevant is.
Fase III: Maatwerk
Wat implementeren we in de eerste 90 dagen? Voor iedere organisatie zal de oplossing anders zijn. Workwonders heeft een aantal praktische tools die eenvoudig op maat gemaakt kunnen worden.
Denk aan een Onboarding workshop voor HRM, Recruitment en lijnmanagement. In een middag leg je de basis voor onboarding in je organisatie.
Heb je interesse om meer te weten over onze dienstverlening? Ik vertel je graag meer.
Ardienne Verhoeven +31 (0) 6 5337 14 12 of Ardienne@workwonders.nl