Whitepaper succesvolle Onboarding

Leer hoe de eerste 90 dagen van uw werknemer echt succesvol kunnen verlopen. Download het whitepaper Onboarding en ontdek de 3 pijlers van een succesvol onboardingsprogramma.

 

Nieuwe medewerkers hebben hooggespannen verwachtingen over een nieuwe baan. Wanneer die verwachtingen worden waargemaakt, blijven ze enthousiast en betrokken. In deze whitepaper gaan we in op de rol van verwachtingen bij de komst van een nieuwe medewerker. Hoe kunt u de verwachtingen managen? Waar let u op en hoe pakt u het aan zodat de onboarding in de eerste 90 dagen voor alle betrokkenen succesvol verlopen.

Verwachtingen over een toekomst
Nieuwe medewerkers hebben zin in hun nieuwe baan. Maar aan de andere kant voelen ze zich, ongeacht hun functie niveau, vaak onzeker. Doe ik het goed? Pas ik hier? Wanneer verwachtingen duidelijk zijn tijdens de onboarding, zijn nieuwe medewerkers sneller effectief, meer betrokken en enthousiast en blijven ze langer.

 

Niet altijd waargemaakt
Verwachtingen worden helaas niet altijd waargemaakt. Dat levert teleurstellingen op bij nieuwe medewerkers, vaak blijven die onuitgesproken. Met alle gevolgen van dien. Van verminderde motivatie tot ongewenst voortijdig vertrek. Dat wilt u als organisatie voor zijn. U moet bewust omgaan met het zogenaamde psychologische contract dat een medewerker met uw organisatie heeft.

 

Download de Whitepaper Onboarding, management van verwachtingen. 


48% van de recruiters geeft aan dat medewerkers vroegtijdig vertrekken omdat voorgehouden toekomstverwachtingen niet overeenkomen met de werkelijkheid (Hay 2014).

Bij 60% van de nieuwkomers vallen verwachtingen in de nieuwe baan tegen (Workwonders 2014)